Bonus dnia330 PLN300 PLN
30 PLNDARMOWE ZAKŁADY ZA REJESTRACJĘ
3 X 100 PLNZAKŁADy BEZ RYZYKA (CASHBACK)
Zarejestruj konto

Jak zakłady sportowe mogą wspierać rozwój młodych talentów?

Jak zakłady sportowe mogą wspierać rozwój młodych talentów?
Autor: Piotr Nowak | Źródło zdjęcia:

Wszyscy już wiedzą, że Polska jest krajem zakochanym w piłce nożnej i siatkówce, pomimo wielu problemów związanych z finansowaniem sportu w naszym kraju i klubów borykających się z trudnościami finansowymi. Jednak pasja ludzi pozostaje silna i wierna swoim ulubionym drużynom, co widać doskonale w witrynach takich, jak GG Bet, w których zakłady sportowe cieszą się olbrzymią popularnością.

Przy tak wielkiej miłości do piłki nożnej i ogromnej populacji, polski rynek stał się głównym celem dla firm bukmacherskich z całej Europy. Segment ten wygenerował w naszym kraju w 2023 roku prawie 700 milionów PLN dzięki aktywnej działalności ponad 40 bukmacherów krajowych i międzynarodowych. W Polsce miliony graczy obstawiają mecze nie tylko piłki nożnej, ale także innych sportów, takich jak na przykład:

  • koszykówka,
  • siatkówka,
  • tenis,
  • skoki narciarskie,
  • sporty motorowe.

Sponsoring klubów sportowych i drużyn młodzieżowych

Ale co ważne, czołowi bukmacherzy na naszym rynku podpisali także umowy partnerskie z licznymi klubami piłkarskimi oraz sponsorują wiele różnych mniejszych lokalnych stowarzyszeń i zespołów sportowych, ze szczególnym naciskiem na drużyny młodzieżowe. W naszej rodzimej Ekstraklasie i niższych ligach ponad połowa zespołów ma już na swoich strojach marki bukmacherskie. Są to na przykład:

  • Raków Częstochowa,
  • Jagiellonia Białystok,
  • Lech Poznań,
  • Górnik Zabrze,
  • GKS Tychy,
  • Stomil Olsztyn,
  • Widzew Łódź,
  • Zagłębie Lubin,
  • Wisła Kraków,
  • Pogoń Szczecin,
  • Zagłębie Sosnowiec,
  • Legia Warszawa,
  • RKS Radomiak Radom,
  • Motor Lublin,
  • Arka Gdynia,
  • ŁKS Łódź,
  • Śląsk Wrocław,
  • Piast Gliwice.

Specjalnie nie podajemy nazw bukmacherów sponsorujących powyższe kluby, bo nie chcemy ich dodatkowo reklamować. Chodzi jednak o samo zjawisko, w ramach którego liczne kluby piłkarskie i inne zespoły sportowe korzystają z silnego sponsoringu ze strony bukmacherów internetowych i tradycyjnych.

Tendencja jest z pewnością będzie jeszcze wzrastać, jako że w nadchodzących latach z pewnością pojawią się nowe umowy tego typu i na koszulkach kolejnych zespołów zagoszczą nazwy firm bukmacherskich. A partnerstwa takie nie będą miały charakteru okazjonalnego, ale będa już typu mistrzowskiego, przekładającego się na miliony złotych, które oczywiście są bardzo mile widziane w kasie każdego zespołu marzącego o jak najlepszych wynikach.

Bukmacherzy posiadający lepszą pozycję na rynku oraz licencje dotyczące jakości i bezpieczeństwa, szczególnie sporo inwestują w reklamy, takie jak billboardy na stadionach piłkarskich, reklamy radiowe i telewizyjne oraz sponsorowanie zawodów krajowych oraz międzynarodowych.

Sponsoring w naszej Ekstraklasie

Jak wspomnieliśmy już powyżej, osiemnaście drużyn po raz kolejny będzie rywalizować w elitarnej lidze polskiej piłki nożnej (Ekstraklasie) od sierpnia do maja następnego roku, a kolejnych 18 wyjdzie na boisko, aby walczyć w 1. Lidze o dostęp do najwyższej klasy rozgrywkowej w naszym kraju. Wśród nich większość swoje materiały promocyjne drukuje nie zapominając o dodaniu do nich logo krajowych i międzynarodowych firm bukmacherskich.

Jest to rodzaj partnerstwa, który na stałe zagościł i rozwija się w Polsce od czasu, gdy działalność w zakresie zakładów internetowych została w pełni zalegalizowana około sześciu lat temu. Nadal istnieją pewne szczegóły dotyczące regulacji i licencji, ale nie ma w tej chwili istotnych niezgodności z polskim prawem, zatem Polacy bardzo chętnie obstawiają zakłady sportowe na swoje ulubione drużyny w Internecie.

W końcu wszystko, czego potrzeba do tej zabawy, to telefon komórkowy w dłoniach oraz łącze internetowe — od razu możesz wtedy rozpocząć grę.

Aby dać Ci wyobrażenie o sile tego sektora, wystarczy podać, że w 2023 roku w zakładach internetowych w Polsce postawiono ponad 700 milionów PLN, nie tylko na mecze piłki nożnej, ale na sporty takie jak koszykówka, tenis, sporty motorowe, a nawet gry wideo ( e-sport), cieszące się dużym uznaniem zwłaszcza wśród młodszych klientów. Prognozuje się, że w bardzo krótkim czasie kwota ta będzie rosnąć o około 20-30 milionów PLN co 12 miesięcy.

Jak bukmacherzy wspierają zespoły młodzieżowe i akademii piłkarskie

Wracając do piłki nożnej, która wciąż jest wizytówką bukmacherów sportowych, w ostatnim sezonie Ekstraklasy liczba zespołów, które nosiły reklamy firm bukmacherskich na swoich strojach sportowych, sięgnęła 12. Jeśli przypomnimy sobie, że ta najwyższa liga piłki nożnej w naszym kraju liczy 18 zespołów, to możemy sobie wyobrazić jak często logo takich firm pojawiało się na ekranach transmisji z meczów. Jeśli dodamy do tego zespoły uczestniczące w 1. Lidze, w 2023 roku takich sponsorów miało łącznie 21 z 36 klubów.

Bukmacherzy nawiązali także współpracę w celu umieszczania reklam na billboardach na stadionach wielu klubów, a także masowych reklam w przerwach wydarzeń sportowych w transmisjach telewizyjnych i internetowych. Trend ten jest coraz bardziej utrwalony i wydaje się nieodwracalny.

Ważne podkreślenia jest jednak to, że większość klubów piłkarskich nie tylko otrzymuje wynagrodzenie z racji prezentowania logo bukmachera na koszulkach. Podpisywane umowy między klubami i firmami bukmacherskimi wymagają także istotnego wsparcia ze strony tych drugich dla zespołów młodzieżowych, akademii piłkarskich, a nawet dla amatorskich drużyn działających pod egidą danego klubu.

I choć jednak sponsorowanie klubów piłkarskich przez firmy bukmacherskie wciąż spotyka się z niechętnym przyjęciem ze strony wielu osób, to jednak wpływ tego typu współpracy biznesowej na nasz sport jest trudny do przecenienia.

Popularne typy bukmacherskieBrak typów na dziśTypuj w Fortunie